כללים לבחירת נעליים אורטופדיות

נעליים אורטופדיות
שתף...
תוכן עניינים

איך בוחרים נעליים אורטופדיות איכותיות? התשובה תלויה במצבכם הרפואי, באורח החיים שלכם ובשלל גורמים נוספים.

נעליים אורטופדיות יכולות לעשות פלאים, בכל הנוגע להתמודדות עם בעיות שונות, כמו דורבן או פלטפוס ועם כאבי ברכיים או כאבים בכף הרגל שמטרידים אתכם.

אם החלטתם שאתם צריכים נעליים אורטופדיות חדשות, בין אם בעקבות המלצת רופא או על דעת עצמכם, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת על מנת לבצע בחירה נכונה ומושכלת. בחירה נכונה תתרום רבות לבריאות הרגליים ולבריאות הכללית שלכם.

 

כמה עקרונות בסיסיים של בחירת נעליים אורטופדיות

 

המטרה של נעליים אורטופדיות להעניק לכף הרגל ולקרסול יותר תמיכה ויציבות. זה קריטי במיוחד אם אתם סובלים מבעיות ברגליים, או נמצאים בסיכון מוגבר לפציעות.

נעליים אורטופדיות לחולי סוכרת – חולי סוכרת נמצאים בסיכון גבוה להיווצרותם של פצעי לחץ בכפות הרגליים, ולכן צריכים לשים דגש מיוחד על נוחות וריפוד. רצוי לשלב עם מדרסים – ברוב המקרים, כדאי לנעול נעליים אורטופדיות עם מדרסים מתאימים, אשר מציעים תמיכה נוספת ובעיקר רכות ושחרור לחץ במקרה של פצעים וכיבים.

סוגים שונים של נעליים אורטופדיות – אפשר לבחור נעליים אידיאליות לצרכים ולאורח החיים שלכם, מתוך מגוון רחב של סגנונות, לרבות נעלי הליכה או נעלי ריצה אורטופדיות.

איך בוחרים נעליים אורטופדיות בהתאם למצבכם? אלה הדברים שעליכם לקחת בחשבון:

פנים הנעליים

רפידה – האם הרפידה מספיקה ונוחה? לעיתים הספידה הקיימת בתוך הנעליים תעניק תמיכה מספקת אך אם אתם סובלים מכאב כמו כאב בעקב, כאב בקשת כף הרגל, כאב בכרית כף הרגל או כל כאב אחר יכול להיות שכדאי להחליף את הרפידה בזוג מדרסים בהתאמה אישית.

מרווח – האם יש לכם מספיק מקום לאצבעות, באופן שמונע היווצרות של גירויים או יבלות לאורך זמן?

תכונות חיצוניות

הנוחות והיעילות של נעליים אורטופדיות לא תלויות רק באלמנטים הפנימיים. במיוחד עבור נעלי הליכה או נעלי ריצה, תוודאו שהן כוללות בד נושם בחלקן העליון לאוורור אופטימלי למשל נעליים בעלות גפה מבד רשת. כמובן שגם הסוליה חשובה, על מנת שהמגע שלכם עם הקרקע יהיה תמיד יציב ומאוזן.

עקב מתאים

נעליים אורטופדיות רבות כוללות הגבהה קלה בעקב. בהתאם לקשת ולמצב כף הרגל שלכם, הרמה קלה יכולה לעשות הבדל גדול בתחושה. תוכלו לזהות אותן על פי יכולת הכיפוף של העקב – ככל שקשה לכופף אותו, כך הוא מספק יותר תמיכה.

התאמה מוחלטת

זה עשוי להפתיע אתכם, אך התשובה לשאלה איך בוחרים נעליים אורטופדיות עשויה להשתנות לאורך היום. כפות הרגליים שלכם יכולות לחוות שינויים קלים בגודל בהתאם לגורמים כמו לחות וטמפרטורה. לכן, חשוב מאוד להקפיד לבחור נעליים נוחות ככל האפשר, ולהחליף נעליים אורטופדיות ברגע שהן לא מתאימות יותר.

גם אם לא אובחנה אצלכם בעיה בכפות הרגליים, או פתולוגיה שעלולה להשפיע עליהן, יש שלל מצבים בהם נעליים אורטופדיות עוזרות מאוד.

כאשר יש לכם כאבי ברכיים, קרסוליים או כאבים בכף הרגל

אל תתעלמו מהסימנים, כי אין שום סיבה לנסות להיות גיבורים כאשר נעליים אורטופדיות מסוגלות לספק הקלה משמעותית. הן מספקות תמיכה אשר עוזרת להקל על אי הנוחות ולמנוע החמרה של המצב. אם כפות הרגליים שלכם כואבות כל הזמן, או שאתם מוצאים את עצמכם צולעים אחרי יום של ריצות או הסתובבות במשרד, הגיע הזמן לשקול שינוי.

כאשר לא נוח לכם בעת עמידה או הליכה

אם פעולות שגרתיות כמו עמידה והליכה הפכו עבורכם למקור לאי נוחות, אתם צריכים נעליים אורטופדיות איכותיות. מתקשים למצוא נעליים נוחות, שיאפשרו לכם לעמוד בנוחות לאורך זמן? בחירת נעליים אורטופדיות היא הצעד הראשון לעבר הרגשה טובה יותר.

כאשר אתם מתקשים לשמור על שיווי משקל

האם אתם מועדים לעיתים תכופות? האם אתם מתקשים לשמור על שיווי המשקל שלכם בזמן הליכה או עמידה? נעליים אורטופדיות יעזרו לכם לתקן את היציבה ותספקנה תמיכה לכף הרגל והקרסול שלכם, לשיפור שיווי המשקל והיציבות.

כאשר הרגליים שלכם מתעייפות במהירות ולעיתים קרובות

אם כפות הרגליים, הקרסוליים או הברכיים שלכם מרגישות עייפות באופן מוגזם לעתים קרובות, ייתכן שהגיע הזמן להשקיע בזוג נעליים אורטופדיות.

כאשר צורת כף הרגל שלכם משתנה, ונעליים רגילות כבר לא נוחות לכם

גם אם נעלתם במשך שנים רבות נעליים רגילות ולא חוויתם שום כאב או בעיה בשל כך, אל תשכחו שדברים עשויים להשתנות. שינויים בצורת כף הרגל יכולים להתרחש ככל שאתם מתבגרים, במיוחד לאחר הריון או פציעה, ונעילת נעליים שאינן תומכות כראוי בכפות הרגליים שלכם עלולה להוביל לכאבים ואי נוחות לטווח ארוך. לכן, אם אתם שמים לב שהרגליים שלכם מחליקות מהנעליים, לוחצות או לא מתאימות בכל אופן אחר, זה הזמן להשקיע בזוג נעליים אורטופדיות שיספקו תמיכה טובה יותר לצורת כף הרגל הייחודית שלכם.

נעליים בהתאמה אישית – במקרים של קיצור גפה, סכרת, ניתוחים או טראומות או מכל סיבה אחרת שהרופא או האורתופד מפנה אותך, ניתן לייצר עבורך נעליים בהתאמה אישית. ישנו מערך ייצור שלם של נעליים בהתאמה אישית שמאפשר לך לבחור את הסוג, גודל והעיצוב שמתאימים לך וללכת על נוחות ובסגנון.

 

נעליים אורטופדיות – א.א. אורטופדיה

 

מחפשים נעליים אורטופדיות שישנו לכם את החיים?אצלנו בא.א. אורטופדיה תמצאו את המומחים הכי טובים ואת הטכנולוגיות הכי מתקדמות, לבחירת נעליים אורטופדיות וגם מדרסים שיעניקו לכם את כל התמיכה שאתם צריכים. לא צריך להתפשר על עיצובים מגושמים. אצלנו תמצאו נעליים אורטופדיות נוחות עם סגנון כך שאין צורך להקריב תכונה אחת למען השנייה.

X