close
מה הסניף הקרוב אלייך?
צור קשר
שעות פעילות בסניפי א.א. אורטופדיה בחג הסוכות
לקוחות יקרים,

בחג הסוכות, הסניפים יפעלו במתכונת חלקית.

ערב חג 13.10.19 09:00-13:00
יום ב' סגור
חול המועד 15-17.10.19 09:00-14:00 סניפים אלעד ובני ברק סגורים
יום ו' 09:00-13:00 סניפים אלעד ובני ברק סגורים
ערב חג שני 20.10.19 09:00-13:00 סניפים אלעד ובני ברק סגורים
חג שני 21.10.19 סגור

נחזור לפעילות מלאה ביום חמישי ה- 22.10.19.

חג סוכות שמח!
 

מה גורם לבעיות גב? כיצד ניתן לשפר את המצב?

בעיות גב יכולות להיגרם מסיבות שונות ומגוונות. ולמרות זאת, יש לסובלים אור בקצה המנהרה: את מקור רוב הבעיות ניתן באמצעות אבחון מדויק לפי מיקום הכאב וסוג התחושה אותה מתאר הסובל. אם אתם סובלים מכאבי גב - הכתבה הזו בשבילכם.


פריצת דיסק כתוצאה מישיבה ממושכת

פריצת דיסק מתאפיינת במבנה עקום של עמוד השדרה ונוצרת כתוצאה מישיבה ממושכת, חוסר סימטריה ביציבה או כאשר מצויים בתנוחה קבועה ללא שינוי לאורך זמן. מצבים אלו מייצרים לחץ מתמשך על עמוד השדרה וגורמים נזק ישיר לחוליות הגב. 


הסבר קצר על הבעיה: פריצת דיסק מאובחנת על ידי אורתופדים כאשר נוזל צמיגי שבחלק הפנימי של הדיסק פורץ מגבולותיו בעיקר בחוליות הגב התחתון L2 עד S1 בחלקן האחורי והצדי. פריצת הדיסק, מייצרת לחץ על העצב, אותו עצב מעביר תחושות מגוונות לאורך הגפיים, החל בתחושת נימול, דרך כאב ושרירים חלשים ועד לבעיות מוטוריות שונות.


בעיות גב כרוניות כתוצאה מחוסר פעילות או פעילות יתר

כאב בגב הוא תופעה שכיחה והוא יכול להיגרם גם מחוסר פעילות, ממש כך. לכן ההמלצה הרווחת ביותר על ידי רופאים היא להקדיש זמן לפעילות גופנית. הקדישו לפחות פעמיים בשבוע לפעילות גופנית מתונה. פעילות קבועה כזו תשפר את איכות חייכם לטווח הארוך כאשר היא משפרת את תפקוד הרקמות בגוף. שימו לב, גם פעילות יתר או פעילות לא נכונה יכולה לגרום לכאבי גב ולכן כדאי לבצע פעילות גופנית מתונה וסדירה.



כאבי גב בזמן ההיריון

למעלה מ-70% מהנשים סובלות מבעיות גב שונות בזמן ההיריון. הדבר נובע מלחץ ועומס של משקל נוסף שמופעל על עמוד השדרה ושמקרין בכאבים לגב התחתון. גורמים נוספים הם הורמונים, גורמים פסיכולוגיים ובעיות בזרימת הדם הסדירה.


עבור אישה בהיריון אפשרויות הטיפול קונבציונאלי בכאב הינן מוגבלות, אולם ישנן לא מעט דרכים אחרות להקלה על הכאב, כמו טיפול אלטרנטיבי על ידי מטפלים מוסמכים לרפואה אלטרנטיבית. בנוסף, רצוי להימנע בתקופה זו מנעילת נעליים שאינן נוחות או נעליים עם עקב גבוה מידי. נעליים מומלצות הן נעלי נוחות או נעלי ספורט נוחות. כיום קיים מבחר רב של נעלי אופנה ונוחות לנשים שיאפשרו לאשה בהיריון להיראות טוב ולהרגיש טוב גם בתקופה מיוחדת כזו.


כאבי גב לאחר תאונה

לאחר תאונת דרכים, מתעוררות בעיות שונות וכאבים שונים. בעיות נפוצות הן כאבי גב וצוואר. בעיות גב שנגרמות כתוצאה מתאונת דרכים יכולות להתאפיין בדרגות קלות עד קשות. בכדי לטפל בכאב, להפחיתו או לשיפור המצב הקיים כדאי לבצע תרגילים פיזיותרפיים ופעולות מנע. 


כאבי גב לאחר תאונות עבודה, לרבות כאלה הנובעות מהרמת משקל כבד ומשאות, מלוות גם הן בכאבים עזים והתוצאה היא לרוב בקע המלווה מכאוב עמוק בגב העליון.


מה עושים שיש כאבים בגב?

ניתן למנוע כאבים בגב העליון ומתחים בצוואר ובכתפיים באמצעות ישיבה ויציבה נכונה. אם בכל זאת חשתם כאבים בגב העליון, דעו כי ישנן מספר דרכים להקלה על הכאב.


תיקי גב למבוגרים ומשקל קל לילדים

כאבי הגב מגיעים בכל גיל, שכן גם ילדים קטנים יכולים לסבול מהתופעה המטרידה. יש להקפיד שהתיק לבית הספר לא יעלה על משקל של 5 ק"ג. כמו כן, למבוגרים היוצאים לטיול, או נושאים תיק עם תכולה כבדה בשגרה, יש להצטייד בתיק גב ולא בתיק שנישא על הכתף בכדי ליצור איזון ולא עומס חד על כתף אחת.

כרית לתמיכה בגב התחתון ובטן אסופה

לתמיכה מלאה של הגב התחתון, יש לייצב את הגוף בעזרת כרית המונחת בין הכיסא לגב התחתון. בנוסף, יש להקפיד על בטן אסופה שתחזק את שרירי הבטן ותחזיק את הגב ביציבות.

בחור מאושר בעבודה


הקפדה על קימה נכונה

על הסובלים מבעיות גב מכל סוג שהוא, יש להקפיד על תנועה נכונה באשר לקימה מהכיסא, הכורסא או המיטה. בקימה ממצב מאוזן יש להתגלגל החוצה דרך הצד, וכאשר קמים מישיבה יש לעשות זאת כאשר החזה פונה קדימה, והראש מוטה מעלה.

שתיית מים לשמירה על הרקמות

ישנה חשיבות מוגברת לשתיית מים מרובה במהלך היום. שתיית מים באופן סדיר שומרת על הרקמות הבונות את השריר ובכך מסייעת בהפחתת כאבי גב ובמניעת החרפתם.


הולכים רק על נעליים נוחות

הליכה על נעלי נוחות תשמור על בריאותכם גם לגיל הבוגר. טכנולוגיות שונות שיש למותגי הנעלה מסוגלות לשמור על כף רגליכם, מאפשרות ללכת ממש בדומה להליכה הטבעית ומעניקות תחושה של ריחוף. הרי אתם רוצים לשחק בעתיד עם הנכדים מבלי לסבול מכאבים, נכון?  


מוותרים על נעלי העקב

נכון, נעלי עקב מעניקות מראה אלגנטי, מרשים וגם לעתים מראית עין של רגל חטובה. אבל - בריאות מעל הכל. היום אפשר ללכת על נעלי נוחות וגם להרגיש טוב. הליכה ממושכת עם נעלי עקב היא הליכה שאיננה טבעית והיא גורמת לחוסר יציבות ועשויה להחמיר את כאבי הגב. למעשה, כדאי לעבור להליכה בנעלי ספורט באופן יומיומי, על מנת לספק נחיתה רכה לעקב, לפזר עומסים באופן שווה ובצורה זו לשמור על הגב לאורך זמן.


יש לכם שאלות נוספות כיצד להתמודד עם כאבי הגב? 

'א.א. אורטופדיה וספורט' חושבים צעד בריא לפני כולם.

למידע נוסף ניתן לפנות באמצעות טלפון 1-700-701-330 או לחצו כאן.


* שם מלא
דוא"ל
* טלפון
כותרת
חוות דעת