האם מדרסים ורפידות הם מוצר זהה?

אביזרים אורטופדיים
שתף...
תוכן עניינים

אנשים רבים סובלים מכאבים או אי נוחות בכפות הרגליים, לעיתים בשל עומס יתר, לעיתים בשל מצבים רפואיים מסוימים ולעיתים בשל חבלה או טראומה כמו נקע למשל. כדי להקל על התופעות המתלוות למצבים האלה ניתן להשתמש באביזרים שאותם מכניסים לנעל כדי להקל על ההליכה. אך מהי הבחירה הנכונה, רפידה או מדרס והאם הם למעשה אותו מוצר? לפניכם כל התשובות לשאלות הללו.

מה ההבדל בין רפידות למדרסים בבחינת תהליך הייצור?

נתחיל בראש ובראשונה עם ההבהרה שרפידות ומדרסים הם אינם מוצרים זהים, על אף ששניהם אביזרים אורטופדיים מיסודם. יחד עם זאת, ישנם מספר מאפיינים המבדילים בצורה ברורה בין שני האביזרים הללו, כשהראשון שבהם הוא תהליך הייצור.

באשר למדרסים הם תמיד מיוצרים בהתאמה אישית עבור לקוח מסוים. כלומר הם אינם מיוצרים בצורה המונית, אלא אך ורק כאשר ישנו צורך ספציפי בהם. כדי לייצר מדרסים המתאימים בדיוק לכף רגלו של הלקוח, מתבצעת ראשית סריקה ממוחשבת הממפה את כף הרגל בדיוק רב. לאחר הסריקה הממוחשבת תיעשה הכנה של המוצר לפי הנתונים שהתקבלו, תוך שימת דגש גם על הרכב החומרים שמהם עשויים המדרסים.

לעומת זאת רפידות מיוצרות באופן המוני, לכן הן אינן מותאמות באופן ספציפי לרגלו של המשתמש. אין ביכולתן לספק תמיכה מדויקת לכף הרגל וניתן למצוא אותן בחנויות כמו רשתות פארם ואפילו חנויות נעליים. זאת לעומס המדרסים שאותם ניתן לרכוש אך ורק בחנויות המתמחות באביזרים אורתופדיים.

 

מה ההבדל בין רפידות למדרסים בבחינת הצורך בהם?

ישנו גם הבדל מהותי בין מדרסים לרפידות ברמת השימוש שלהם ומתי הם דרושים. מטרתן של הרפידות היא לספק ריפוד או תמיכה לכף הרגל בעת נעילת נעליים שאינן מטיבות עימה, כמו נעלי עקב או עבור מי שמבלה את רוב יומו בעמידה או הליכה. ישנן גם רפידות המסייעות במקרים שבהם הנעליים גדולות מידי, ולכן נדרשת תמיכה נוספת שתמנע את תזוזת כפות הרגליים בתוכן. בנוסף, ישנם מוצרים מסוג זה שמטרתם היא בכלל להפחית ריחות לא נעימים.

לעומת זאת מדרסים הם צורך של ממש עבור אנשים הסובלים מבעיות ביומכניות של כפות הרגליים, הגורמות להיווצרות דלקות, כאבים בכף הרגל ואפילו הגבלה בתנועה. בעיות אלה מחייבות התאמה מדויקת לכף הרגל של המשתמש, כולל בחירת חומרים מיוחדים המשפרים את יכולת בלימת הזעזועים של המדרסים ומונעים סכנה עבור חולי סוכרת למשל, עבורם מדרסים נוקשים יכולה לגרום להיווצרות של פצעים או נמק.

עבור מי שסובל ממנח רגל לקוי כמו פלטפוס או קשת גבוהה, מדרסים יכולים להקל מאוד על הכאבים הנגרמים ממצבים אלה, שכן הם מסייעים ביצירת פיזור נכון של עומסים בכף הרגל. גם במצב של דורבן מדרסים יכולים לסייע עד מאוד, שכן הם מספקים ריפוד באזור העקב שבו מתרכז הכאב תוך הפחתת העומס המופעל עליו.

 

מה ההבדל בבחינת העלויות?

בשל ההבדלים בדרכי הייצור והמטרה שכל אחד מהמוצרים משרת, ישנם כמובן הבדלים גם בעלויות של כל מוצר. מכיוון שרפידות מיוצרות מחומרים זולים יותר ואופן ההכנה שלהן אינו מותאם אישית, מחירן זול למדי ויכול להגיע גם לכמה עשרות שקלים בלבד. יחד עם זאת ישנן גם רפידות איכותיות יותר ברמת הייצור שלהן המגיעות גם לסכומים של שלוש ספרות.

תהליך הייצור של המדרסים כאמור מורכב ואישי יותר וגם החומרים הם איכותיים יותר, לכן מחירם גם גבוה יותר. יחד עם זאת בגלל שהצורך בהם הוא אורתופדי וחיוני ממש, פעמים רבות ניתן ליהנות מסיוע בכיסוי העלות מקופות החולות לאחר אבחון רפואי.

 

מה ההבדל בבחינת העמידות?

הבדל משמעותי נוסף הוא ההבדל בעמידות בין שני המוצרים. מדרסים מיועדים לשימוש יום־יומי תוך מתן תמיכה גדולה מאוד לכף הרגל, לכן הם עשויים מחומרים עמידים במיוחד. כמו כן, גם ההשקעה באביזר אורתופדי זה גדולה יותר, לכן הוא גם מיוצר באיכות גבוהה המבטיחה עמידות לאורך זמן, לעיתים אף לתקופה של חמש שנים.

רפידות עשויות מחומרים רכים ועמידים פחות, לכן הן לרוב לא שומרות על צורתן ויעילותן למשך יותר משנה. למעשה במקרים רבים רפידות שבהן נעשה שימוש על בסיס יומי, ישרדו למשך מספר חודשים בודדים בלבד ולא יותר.

X