טיפים להקלה על כאבי גב

כאבי גב
שתף...
תוכן עניינים

שוב כואב הגב? לא יודעים מה לעשות?
הנה כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם בהקלה על כאבי הגב!

רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב. חלקנו סובלים מכך באופן מתמשך, מה שמקשה על התנהלות חיי היומיום. אולם לא חייבים לסבול. יש דרכים להתמודדות עם כאבי גב, או אפילו למנוע אותם בטרם הם מתעוררים ומתגברים. בכתבה הבאה נכלול טיפים שימושיים להתמודדות עם בעיות גב.

לא רק כאב גב

הכאבים לא מסתיימים בגב. כאשר מתעוררים כאבים גב עזים, הם מקרינים כאב גם לחלקים שונים בגוף כגון: דרכי השתן, עמוד השדרה, הרחם ועוד. הדבר משבית את האדם מפעילות, וגורם לתסכול רב משלל הבעיות הנלוות.

פעילות גופנית מפחיתה כאבי גב

רוב הסובלים מבעיות הגב חושבים כי מנוחה היא הפתרון לבעיות הגב שלהם, או לפחות להפחתת הכאב. אבל ההפך הוא הנכון. המנוחה רק תחליש את שרירי הגב, ואף עשויה להרע את המצב ולעכב את תהליך ההחלמה. לכן, מומלץ לקחת מנוחה קצרה בלבד במיטה, ולאחריה לחזור לפעילות גופנית הדרגתית. הפעילות הגופנית תסייע בהגנה על עמוד השדרה, תפחית את תדירות התקפי הכאב וכן את תקטין את משכם ועוצמתם.

חיזוק שרירי הבטן

אחד התרגילים הגופניים המומלצים לחיזוק הגב הוא עבודה על שרירי הבטן, שכן שרירי בטן חזקים שומרים על יציבות הגב. הפעילות תתבצע בצורה סטטית ואיטית, בשכיבה על הגב ועל ידי הרמת השכמות לכדי 30 מעלות מעל המזרון. בשלב זה יש להזיז את הגוף באיטיות קדימה ולצדדים.

תרגילים פשוטים לבית ולעבודה

ישנם תרגילים מיוחדים שתוכלו לעשות על מנת לשמור על הגב הרגיש, ולמנוע בעיות גב עתידיות, כאשר אתם מבצעים פעילויות יומיומיות בבית, או אפילו בעבודה. למשל, אם אתם עוסקים בהרמת משקולות ומשאות בעבודתכם, הקפידו לכופף את הברכיים בעת הרמת המשקל הכבד, והחזיקו את המשא קרוב ככל האפשר אל הגוף. נוסף על כן, לבעלי בעיות גב תדירות, בעת שריכת שרוכים, יש להביא את הרגל אל הגוף במקום להתכופף אליה. כמו כן, בזמן עמידה ממושכת (למשל בעבודה במטבח, או בשמירה), נסו לשמור על רגל אחת מורמת מעל הקרקע, בהנחתה על שרפרף, על מנת ליצור איזון בנשיאת כובד הגוף.

סיום הארוחה 3 שעות לפני השינה

קיים קשר ישיר בין מה שאנו מכניסים לגוף, אופן האכילה וזמני האכילה, לבין הפחתת כאבי הגב. שמירה על תזונה בריאה וסיום הארוחה כשלוש שעות לפני השינה, הם כערך עליון למי שרוצה לשמור על הגב, מכיוון שהאוכל הנאכל בסמוך לשעת השינה, נשאר במעי הגס ואינו מתעכל בהצלחה, ובתוך כך משחרר רעלנים המשפיעים על מערכת העצבים, מה שמגביר את כאבי הגב.

תוכנית השלמה תזונתית

כמו כן, מומלץ לשמור על תזונה שלמה הכוללת את כל הוויטמינים מקבוצת ה B –וה- .C שימוש בוויטמינים אלה, מטרתו להקל על כאבי הגב וחוט השדרה, מאחר ועמוד השדרה, מוקף בנוזל המכיל יותר ויטמינים מאשר במערכת הדם, ולפיכך יש צורך בצריכת תוספי תזונה להגברת הכמות שלהם בדם, מה שיסייע בהקלת כאבי הגב.

יש לכם שאלות נוספות בנושאי אורתופדיה ובעיות גב?
המומחים שלנו מחכים לכם בטלפון: 1700-701-330

X