כאבים בכרית כף הרגל – מטטרסלגיה

שתף...
תוכן עניינים

תלונות על כאבים בקדמת כף הרגל ותחושות מעין ”שריפה” הם מצבים נפוצים המתוארים שוב ושוב בקרב הסובלים מהם. הסיבות שונות ומגוונות אבל דבר אחד בטוח – אפשר לטפל. אם גם אתם חשים כאבים בכרית כף הרגל כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

 

מה זה מטטרסלגיה (Metatarsalgia)?

מטטרסלגיה היא אבחנה המתייחסת לתופעה של צניחת ראשי האצבעות (או ראשי המסרק) כלפי מטה. צניחה כזו יוצרת לחץ מוגבר של משקל הגוף על ראשי המפרקים וגורמת לשחיקת יתר של שכבת המגן הטבעית או בשם המקצועי ה- Fat pad. את הכאבים ניתן לפרש ככאבים חדים בכרית כף הרגל, מעין הרגשה של ”שריפה” בדרגות שונות בעיקר בזמן תנועה.

 

הסיבות להיווצרות של מטטרסלגיה

הסיבה העיקרית לתופעה היא גנטית ולפיה מנח כף הרגל של הסובל אינו תקין. מצבים כמו קשת גבוהה מידי או קריסה פנימה של כף הרגל אלו דוגמאות לכך. סביר להניח כי הסיכוי שבעלי משקל עודף יחוו את התופעה גבוה יותר מאחר ומשקל הגוף מפעיל לחץ על ראשי המפרקים.

גם משתנים חיצוניים, כמו בחירת סוג הנעליים או אופי פעילות גופנית שאנחנו מבצעים, יכולים להוביל לכאבים. נעילת נעליים צרות ונעלי עקב גבוהות, יגרמו ככל הנראה לעיוות של מבנה כף הרגל בעת ההליכה. פעילות גופנית באמצעות נעליים שאינן מתאימות לפעילות ספורטיבית ובעיקר במשטחי בטון ומשטחים קשיחים יכולים ליצור כאבים חדים.

שיטת אבחון למטטרסלגיה

אבחון מקצועי יעשה באמצעות אורטוטיסט מומחה במכון אורטופדי מקצועי. יחד עם זאת, ניתן לאבחן באופן עצמאי את תופעת המטטרסלגיה וזאת באמצעות מספר תסמינים:

עור יבש באזור השחיקה מתחת לכריות כף הרגל.

צניחה של הקשת הרוחבית כלפי מטה בזמן מנוחה. אצבעות כף הרגל מתקפלות מעט כלפי פנים, כמו שמפעילים שריר לכיווץ האצבע.

היווצרותן של יבלות הנקראות בשפה המקצועית קאלוס (Callus) המופיעות בעיקר בראשי אצבעות 2 – 3  הסמוכים לבוהן הגדולה.

כאבים בכרית הקדמית של כף הרגל.

דרכי מניעה ופתרונות

קיימות מגוון צורות של טיפול ומניעה לתופעה הזו. רצוי לרכוש נעלי ספורט רחבות ושטוחות לשימוש יום יומי. את השימוש בנעלי העקב עדיף לשמור לאירועים מיוחדים. במכון אורטופדי מקצועי ניתן לקבל המלצה מאורטוטיסט מוסמך להתאמת סוג הסוליה למבנה כף הרגל הספציפי.

 

בנוסף, מומלץ לעשות שימוש במדרסים איכותיים מפזרי עומסים בהתאמה אישית כדרך מניעה בכאבים במטטרסלגיה. מדרסים איכותיים ממכון אורתופדי מקצועי יפחיתו את הכאבים.

במידה והכאב כבר הופיע ומפריע לכם בשגרת היום יום, כדאי להוסיף לנעליים מדרס בהתאמה אישית שמפזר עומס ומצויד גם במטטרסל פד (Metatarsal pad). מטטרסל פד מיועד לאנשים עם כאבים בקדמת כף הרגל ועצמות המסרק ויכול להפחית את הכאבים בכריות כפות הרגליים בצורה משמעותית.

 

מטטרסלגיה – לא סוף העולם

אנשים רבים סובלים מכאבים בכפות הרגליים, אך לא יודעים להגדיר את הכאבים שהם חווים או כיצד לטפל בהם. אחת התופעות הנפוצות היא המטטרסלגיה – כאבים בקדמת כף הרגל. למרות שרוב הסובלים יעדיפו להתעלם מהכאבים, כדאי מאוד דווקא להבחין ולטפל בבעיה בכדי לא להוביל להחמרה במצב ובכאב.

 

אז מה עושים אם יש מטטרסלגיה? במכון אורתופדי מקצועי ניתן לבצע אבחון ולקבל ייעוץ לבעיה ממנה אתם סובלים תוך התאמה מקצועית של סוג הטיפול לסוג הכאב. ניתן לטפל בכאבים בכרית כף הרגל באמצעות מגוון פתרונות ואפשרויות מניעה וטיפול. אם גם אתם סובלים מכאבים בכף הרגל הקדמית או מטטרסלגיה פנו אלינו.

למידע נוסף התקשרו 1700-701-330 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

 

סובלים מדורבן? לחצו כאן למידע נוסף.

X