מחלה בעצם העקב – Sever’s Disease (סיוויר’ס דיזיס)

שתף...
תוכן עניינים

פעמים רבות אנו נחשפים לילדים בגילאים 6 עד 10 המתלוננים על כאבים, במיוחד לאחר פעילות ספורטיבית, ואשר לא מאובחנים כסובלים מבעיות יציבה שונות. במקרים רבים נזהה כי מדובר ב – Sever’s Disease  (סיוויר’ס דיזיס(.

 

תיאור תופעת ה- Sever’s Disease

דלקת עצם העקב הקרויה Sever’s Disease או בשמה המקצועי הנוסף Calcaneal Apophysitis קשורה קשר הדוק למונח “כאבי גדילה” וקיימת בעיקר בקרב ילדים מתבגרים. זוהי אחת מהסיבות השכיחות ביותר לכאבים בעקב בקרב ילדים

הסיבות להיווצרות Sever’s Disease

 Sever’s Disease משתייכת לקטגוריית דלקות שלד הקשורות לרקמות אשר בונות את מכלול השלד ובהם: עצמות, גידים ורצועות. Sever’s Disease היא אוסטאוכונדרוזיס, שמתארת תופעה בה העצם והסחוס (שמהווה חלק מהעצם בילדים) מתפתחים ביחס שאינו מאוזן.
ברוב המקרים גורם המחלה הוא עומס על העקב בעקבות פעילות ספורטיבית שאינה מתונה או לחילופין, פעילות ספורטיבית לא רציפה. מעבר לכאבים עליהם עשוי להתלונן הילד, סימפטום אפשרי נוסף הוא צליעה לאחר מאמץ גופני.

מניעת ה- Sever’s Disease

הדרך האופטימאלית למנוע את ה  Sever’s Disease – היא שימוש במדרסים אשר מגביהים את מנח העקב לעמדת אקווינוס .
הגבהת העקב באמצעות המדרס מפחיתה את הלחץ על העקב וכמו כן מורידה את טווח גיד האכילס ומרפה אותו, ובכך השימוש במדרס ימנע דלקות בגיד האכילס ותופעות כגון: דלקת בגיד אכילס .Achilles tendonitis  

פתרונות לילדים הסובלים מ Sever’s Disease

במידה ואובחן כי הילד או הילדה סובלים מ  Sever’s Disease – אין דרך לרפא את המחלה באופן אקטיבי, ולשמחתנו כהורים, המחלה עוברת מעצמה. בזמן בו הילד או הילדה סובלים מהתופעה, יש מספר אופנים לסייע בידם לעבור את התקופה במינימום סבל:

– מנוחה והפסקה של פעילות גופנית
– מדרס להגבהת העקב: המדרס מפחית את הכאבים, מפחית לחץ מהעקב ומסייע במניעת דלקות בגיד האכילס.

X