פציעות של “ספורטאי אינסטנט”

כאבי ברכיים
שתף...
תוכן עניינים

עם השנים ומתוך מודעות לחשיבה על הכושר הגופני והבריאות, הספורט הפךלהיות חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מאתנו בחיי היום יום ולא רק מהלך ששייך לספורטאים.במהלך ביצוע פעילות כושר הגופני אנחנו מפעילים מספר שרירים בגוף ומאמצים אתהאיברים השונים ולכן לעיתים אפילו במאמץ מינימלי אך ללא הדרכה נכונה וציוד מתאים,הגוף עלול להיפצע ולהינזק. החוכמה היא לפעול לפי הכללים וההנחיות ולאמן את הגוףהיטב בכדי למזער את הסיכוי לפציעות ספורט. פציעות הספורט אצל “ספורטאיאינסטנט” אשר מתחילים לפעול במלוא הכוח לאחר חופשה ארוכה כמו חגים היא תופעהמדאיגה שמצריכה התייחסות והדרך הבטוחה לפעול לאחר זמן ממושך ללא כושר גופני היאבאמצעות פעולות הדרגתיות וחזרה אל הרמה לה המתאמן מורגל.

כיצד להימנע מפציעות ספורט?

אין ספק כי יש גורמים רבים שעלולים לגרום לפציעות ספורט, הן מבנההרקמה של הגוף, גיל המתאמן, מינו, נתוניו הגופניים ועוד, אך גם העצימות משפיעהוהדרך בה המתאמן ניגש לתחילת האימון. במידה והמתאמן, אשר חוזר לפעילות אחרי תקופהמסוימת מעמיס על התנועות ופועל במהירות גבוהה, הוא ללא ספק עלול להיפצע מאחרשהשרירים זקוקים לחימום בכדי להיות גמישים יותר וחזקים למהלך כל האימון. במהלךחימום לפני האימון הגוף מתחמם, מה שמעלה את טמפרטורת השרירים ויוצר אלסטיות שלהמפרקים , של הגידים ושל הרצועות. חימום אפקטיבי נמשך כ-10 דקות, בהן על המתאמןלהגביר את פעימות הלב וכאמור את טמפרטורת השרירים ולאחר מכן לבצע מתיחות בכדילהיות מוכן באופן אופטימאלי אל האימון ולהימנע מפציעות ספורט מיותרות.

אבזרים נלווים למניעת פציעות

אופציה נוספת וחשובה למניעת פציעות ספורט היא הציוד הנלווה אשר חשוב שיהיה מותאם לפעילויות בהן אתם עוסקיםויאפשר לכם לבצע אותן בדרך הטובה ביותר. שימו לב כי הנעליים שלכם והמדרסים בהם אתםדורכים מהווים את בולמי הזעזועים שלכם במהלך פעילות ספורטיבית היות ולדבר יש השפעהמכרעת על איכות ותוצאות האימון. יש להתאים הן את הנעל והן את המדרס לרגל באופןמושלם וכמובן להתאים אותם לאופי הפעילות כך שבמידה ואתם מתעסקים בריצה חפשו לעצמכםנעלי ריצה שיספקו עבורכם את הקרקע היציבה ביותר. נעל אורתופדית יחד עם המדרסהמתאים יעניקו לכם נוחות, יציבות ואפילו ישפרו עבורכם את ההישגים במהלך האימון. בחרובחברה העוסקת בתחום האורתופדיה ומספקת מבחר סוגים של מדרסים לכל סוגי הפתולוגיותכגון קשת גבוהה, פלטפוס וכדומה. על הנעליים שלכם ועל שאר האביזרים לתמוך היטבבקרסול, בכף הרגל ובכל איבר עימו אתם פועלים במסגרתהספורטיבית.

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית וינגייט.

X