8 טיפים לשמירה על יציבה נכונה

יציבה לקויה
שתף...
תוכן עניינים

יציבה לקויה יכולה לגרום להיווצרות של כאבי גב, צוואר, כתפיים וראש.

איך שומרים על יציבה נכונה בהליכה וכאשר אתם יושבים או עומדים?

הנה כמה עצות ששמות דגש על יציבות ובריאות

שמירה על יציבה נכונה חיונית לבריאות שלכם. יציבות הגוף שלכם במצבים שונים והקפדה על תנוחות בריאות הפכו לאתגר אפילו גדול יותר בעידן הנוכחי, בו אנשים מבלים זמן ניכר מכופפים מול מחשבים או טלוויזיות.

במאמר זה, נספק לכם טיפים לשמירה על יציבה נכונה בזמן שאתם יושבים, עומדים או הולכים, ונסביר ועל הסיוע שאתם יכולים לקבל ממוצרים אורטופדיים כגון מיישר כתפיים או חגורת גב.

אילו בעיות נגרמות בשל יציבה לקויה?

ראשית, כדאי להבין מדוע בעצם יציבה לקויה כל כך בעייתית, וכיצד היא עלולה לפגוע בכם ובגוף שלכם. עליכם להכיר את הסימפטומים של יציבה לא נכונה, על מנת שתוכלו לנקוט בצעדים המתאימים לתיקון היציבה שלכם.

אלה התסמינים הנפוצים ביותר:

  • כאבי גב – יציבה לקויה עלולה להפעיל עומס נוסף על שרירי הגב, ולהוביל לכאבים באזורים שונים שלו ולאי נוחות כללית. כאבי גב יכולים לנוע בין כאבים עמומים לבין כאבים חדים ודוקרים.
  • כאבי צוואר – יציבה לקויה יכולה להוביל גם לכאבי צוואר, שיכולים להיגרם כתוצאה ממאמץ של שרירי הצוואר מעצבים צבוטים (תופעה שמתבטאת בחוסר תחושה ועקצוצים). כאבי צוואר עלולים להיות מלווים בסחרחורת.
  • כאבי כתפיים – בעקבות יציבה לקויה הכתפיים שלכם יכולות להשתפל קדימה, מה שמוביל לכאבים ואי נוחות. גם כאבי כתפיים יכולים להיגרם בשל מאמץ של השרירים או עצבים צבוטים.
  • כאבי ראש – יציבה לקויה עלולה להוביל לכאבי ראש, בין קלים לחמורים.

בנוסף לכאבים אלה, יציבה לקויה יכולה גם לגרום לבעיות בריאותיות ארוכות טווח, שכוללות:

  • ניוון של עמוד השדרה – לאורך זמן, יציבה לקויה עלולה לגרום לעמוד השדרה להתנוון, מה שמוביל לדלקת פרקים, היצרות תעלת עמוד השדרה ובעיות נוספות.
  • פריצת דיסק – יציבה לקויה עלולה להפעיל עומס גדול על הדיסקים בעמוד השדרה, ולהוביל לפריצת דיסק, שעלולה לגרום לכאב, חוסר תחושה וחולשה ברגליים ובידיים.
  • שרירים חלשים – יציבה לקויה עלולה לגרום לשרירים להיחלש, ובעקבות כך לאובדן כוח וגמישות.

כעת, כשאתם מבינים את הסיכונים, בואו נעבור לפתרונות עבור יציבה נכונה ובריאה.

  1. יציבה נכונה בהליכה – אתם הולכים כמעט מגיל אפס ועושים את זה לגמרי מבלי לחשוב, אבל האם אתם שומרים על יציבה נכונה בהליכה? לאורך השנים, אנשים רבים מאמצים מבלי לשים לב הרגלים לא בריאים בהליכה מהירה, בינונית או איטית, והם עלולים להיות בעייתיים, בעיקר בהליכה על משטחים קשים או רכים במיוחד, אשר גורמים לזעזוע ניכר של הגוף בכל צעד. כך תשמרו על יציבה נכונה בהליכה: הקפידו להרים את הראש ולהביט קדימה, והימנעו מלהסתכל למטה על הרגליים או הטלפון שלכם; ודאו כי הכתפיים שלכם רפויות ומשוכות לאחור, והפעילו את שרירי הליבה כדי לשמור על תנוחה יציבה וזקורה. לכו בביטחון, צעדו בצעדים ארוכים, ושמרו על כפות הרגליים שלכם מיושרות קדימה.
  2. יציבה נכונה בישיבה – ישיבה היא אולי התנוחה המסוכנת מכולן, בשל העובדה שרוב האנשים מבלים את מרבית היום שלהם בישיבה מול מסכים ולא תמיד מבחינים כאשר הם נמצאים במצב של יציבה לקויה. יציבה נכונה בישיבה מושפעת גם מפעולות שלכם, אך ראשית תלויה באיכות הכיסאות והספות עליהם אתם יושבים. כך תשמרו על יציבה נכונה בישיבה: התחילו בבחירת כיסא המספק תמיכה נאותה לגב ולמותניים. הכיסא צריך להיות בעל משענת גב גבוהה ומשענת ראש מתכווננת התומכת בצוואר. מעבר לזה, בזמן ישיבה שמרו את כפות הרגליים שלכם מונחות שטוחות על הרצפה, ודאו שהברכיים שלכם נמצאות באותו גובה כמו הירכיים והימנעו מלהצליב את הרגליים. בישיבה מול מסכים, הקפידו שיהיו בגובה העיניים שלכם כדי להימנע מאימוץ יתר של הצוואר.
  3. יציבה נכונה בעמידה – עמידה במשך תקופות ארוכות בתנוחה לא ישרה עלולה להוביל להופעת כאבי גב ובעיות בריאותיות אחרות. כדי לשמור על יציבה נכונה בעמידה עליכם לעמוד זקוף, עם כפות הרגליים מונחות ברוחב הכתפיים כך שמשקל הגוף שלכם מפוזר באופן שווה בין שתי הרגליים. שמרו על הכתפיים נינוחות ומשוכות לאחור, והימנעו מלהישען על רגל אחת או להעביר את משקלכם מרגל אחת לאחרת לסירוגין.
  4. מיישר כתפיים יכול לעזור – מיישר כתפיים הוא מוצר אורטופדי המסייע לשיפור היציבה, על ידי תיקון התנוחה של הכתפיים והחזרת התנוחה והתנועה הטבעית שלהן. מיישר כתפיים מושך בעדינות את הכתפיים לאחור, וכך מפחית את הסיכון לכאבים בכתפיים ומשפר את היציבה. לבישת מיישר כתפיים אינה מסובכת, וניתן ללבוש אותו מתחת לבגדים למראה דיסקרטי. ישנה גם אפשרות לבחור במוצר משולב: מיישר כתפיים וגב באותו מכשיר.
  5. בחרו חגורת גב מתאימה – חגורת גב היא מוצר אורטופדי נוסף שיכול לעזור לשפר יציבה נכונה על ידי מתן תמיכה לגב. חגורת גב פועלת בתור מיישר גב ועוזרת לתקן את המנח של עמוד השדרה. קיימים שלל סוגים של חגורת גב לצרכים שונים, כמו הפחתת כאבי גב ושיקום לאחר ניתוח. יש חגורת גב מייצבת להקלה על עמוד השדרה המותני, חגורת גב טיפולים, חגורת גב לנשים בהיריון ועוד. החגורות מתכווננות, וגם אותן אפשר ללבוש בנוחות מתחת לבגדים. מיישר גב הוא מכשיר שימושי במיוחד עבור אנשים שמבלים זמן רב בתנוחה אחת (ישיבה או עמידה).
  6. קחו הפסקות קבועות – מלבד הקפדה על תנוחות בריאות ושימוש באביזרים אורטופדיים איכותיים, חשוב להעניק לגוף שלכם את המנוחה שהוא צריך כדי להשיג יציבות מוחלטת. ישיבה או עמידה ללא תזוזה לזמנים ממושכים עלולות להוביל להיווצרות יציבה לקויה, אז חשוב לקחת הפסקות קבועות כדי להתמתח ולנוע. קומו והסתובבו, עשו מתיחות קלות, או לפחות תמתחו את הרגליים בישיבה. זה יעזור להפחית את הסיכון של כאבי גב ולשפר את היציבה.
  7. תרגלו יציבה נכונה – שילוב תרגילי יציבות קבועים בשגרה שלכם יכול לעזור משמעותית. תרגילים פשוטים ומתיחות נכונות מסוגלים לעשות הבדל אדיר, אבל חשוב לוודא שאתם יודעים מה אתם עושים. הקפידו לפנות לייעוץ של איש מקצוע לפני תחילת כל משטר אימונים חדש.
  8. בשביל יציבות צריך מודעות – לבסוף, חשוב להיות קשובים לגוף ולהיות מודעים כל הזמן ליציבה שלכם. שימו לב לתנוחות שלכם לאורך כל היום ובצעו התאמות לפי הצורך. אם אתם מוצאים את עצמכם מכופפים, קחו רגע לתקן את היציבה שלכם, ועשו מאמץ מודע לשמור על יציבה נכונה באופן קבוע.

איפה רוכשים אביזרים אורטופדיים באיכות גבוהה?

אם אתם צריכים מיישר כתפיים מקצועי, חגורת גב משובחת או כל אביזר אורטופדי אחר, אתם מוזמנים לבדוק את המבחר הגדול של א.א. אורטופדיה.

אצלנו תמצאו מוצרים של החברות המובילות בעולם, אשר מתאימים למנעד רחב של פתולוגיות באזור הגב, הכתפיים והצוואר. חשוב לנו לסייע לאנשים לשמור על יציבה נכונה ולמנוע כאבים ופציעות. המוצרים שלנו נועדו לספק תמיכה, יציבות ונוחות, והם עשויים מהחומרים הטובים ביותר.

X