הקלה ומניעת תסמיני הריון – מוצרים אורטופדיים לנשים בהריון

כאבים באגן
שתף...
תוכן עניינים

איך חגורת הריון יכולה להקל על כאבים? באילו מצבים מדרסים עשויים לעזור? כל מה שאת צריכה לדעת על אביזרים שיכולים לסייע במהלך תשעת החודשים (וגם לאחר מכן)

הריון הוא תקופה נפלאה ומרגשת, במהלכה את זוכה להרגיש חיים נוצרים בתוכך ולדמיין את התינוק או התינוקת שעומדים להצטרף למשפחה. עם זאת, כפי שאת יודעת, הריון גם גובה מחיר מהגוף שלך, אשר עלול להתבטא בכל מיני כאבים ומיחושים.

בין שלל הפתרונות האפשריים לתופעות כמו כאבי גב בהריון או כאבי ברכיים טורדניים, ניצבת האפשרות להשתמש במוצרים אורטופדיים שונים שעשויים לסייע מאוד.

במאמר זה, נסקור תסמינים נפוצים לנשים בהריון ונסביר כיצד ניתן להתמודד איתם באמצעות חגורת הריון תומכת, מדרסים בהתאמה אישית ואביזרים נוספים.

 

כאבים באגן

במהלך ההריון רצועות האגן נחלשות, ומפרקים אחרים זזים בשל תוספת המשקל ומיקום העובר המתפתח. במקרים רבים, מתפתחים כאבים באגן שעשויים להתפשט גם לירכיים העליונות ולפרינאום. מלבד תרופות מסוימות והנחת קרח או מקור חום על האזור, ניתן להקל על כאבים באגן באמצעות חגורת הריון שמשפרת את היציבה ועוזרת לשאת את המשקל הנוסף.

 

כאבי גב

כאבי גב בהריון הם תופעה שכיחה, בעיקר בגב התחתון. על פי מחקר שנעשה, יותר ממחצית מכלל הנשים ההרות חוות כאבים משמעותיים באזור זה. כתוצאה ממשקל התינוק ומחלוקת המשקל שעשויה להיות לא מאוזנת, שרירי הגב התחתון עלולים להתעייף במהרה ולהתכווץ, לעיתים בצורה קשה.

תרגילים לחיזוק הגב במהלך השליש הראשון והשליש השני יכולים לעתים קרובות להשתלם במהלך השבועות האחרונים של ההריון. מעבר לזה, חגורת הריון מסוגלת לספק הקלה ניכרת על כאבי גב בהריון ואי נוחות.

 

כל היתרונות של חגורת הריון

אחרי שהזכרנו חגורת הריון בשני הקשרים שונים, חשוב להסביר על מה מדובר. חגורות הריון הן חגורות קשיחות העוטפות את הבטן כדי לתמוך בגב התחתון, האגן, הירכיים והבטן במהלך ההריון. בדרך כלל הן יושבות על גבי הבגדים, אם כי נשים מסוימות בוחרות ללבוש אותן מתחת לבגדים. הן צרות כמו רצועות, במיוחד החלק המונח לרוחב בחלק הקדמי של הגוף.

חגורת הריון מסייעת להתמודד עם כאבים באזורים שונים, על ידי נשיאת חלק ממשקל הגוף והסדרת מרכז הכובד של הגוף. במחקר משנת 2018, בהשתתפות 90 נשים הרות, נמצא כי חגורת תמיכה להריון שיפרה את היציבה.

בנוסף, חגורת הריון עוזרת לבצע פעילות גופנית במהלך ההריון, וכך להפחית עוד יותר את הכאבים. לפי המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים, בשלבים מאוחרים יותר של ההריון חגורה תומכת עשויה להפוך פעילויות מסוימות, כגון ריצה או הליכה, לנוחות יותר.

 

בעיות בכפות הרגליים

נשים רבות סובלות מדורבן בעקב במהלך ההריון – דלקת ברצועה עבה המחברת את עצם העקב לבוהן. הדלקת, שנקראת Plantar fasciitis, עלולה לגרום לכאב דוקר בעקב. בעיה נפוצה נוספת היא נפיחות ובצקות שגורמות לכאבים, בדומה למצב של כף רגל סוכרתית.

כאשר מתעוררות בעיות אלה, כמו אחרות באזור כף הרגל, הפתרון הטוב ביותר הוא מדרסים מותאמים אישית. מדרסים מספקים ריפוד ותמיכה במקומות הנכונים, מסדרים את מנח כף הרגל ומקלים על כאבים.

 

כאבי ברכיים וקרסוליים

כאבי גב אינם מסתיימים בכפות הרגליים. גם בחלקי הרגליים שמעליהן עלולים להתעורר כאבים שונים, כמו כאבים בקרסול או כאבי ברכיים.

עבור כאבים מהסוג הזה, פתרון משולב עשוי להיות הטוב ביותר: גם חגורת הריון וגם מדרסים איכותיים. יחד, שני האביזרים יכולים לשפר את היציבה בעמידה, הליכה או ישיבה, ולספק לגוף שלך את התמיכה שהוא צריך כדי למנוע כאבים או לצמצם את הופעתם.

אפשרות נוספת: להשתמש בתומכים ומייצבים ייעודיים עבור הברכיים או הקרסוליים.

 

השיגי את התמיכה שאת צריכה

אם את סובלת מכאבים, זכרי שמוצרים אורטופדיים כמו חגורת הריון וזוג מדרסים יכולים לשפר את הרגשתך. אפילו פריט זניח לכאורה, כמו כרית אורטופדית נוחה, עשוי להוות הבדל משמעותי – כי שינה טובה מספקת לגוף את האנרגיה שהוא צריך כדי להתמודד עם האתגרים.

בחרי את המוצרים הנכונים והקלי על עצמך עוד היום.

X