אילו אביזרים אורטופדיים יקלו עליכם במקרה של קרע במיניסקוס?

קרע במיניסקוס
שתף...
תוכן עניינים

קרע במיניסקוס הוא תופעה שכיחה, במיוחד בגילאי 50 ומעלה, ועלול לגרום להופעת כאבי ברכיים וסיבוכים נוספים. למרבה המזל, יש מדרסים ואביזרים נוספים שעשויים לסייע

מתמודדים עם קרע במיניסקוס, וכתוצאה מכך עם כאבי ברכיים ותנועה מוגבלת? חשוב לדעת שאתם יכולים להקל על עצמכם עם העזרים המתאימים. למעשה, באמצעות מדרסים והתאמה של נעליים אורטופדיות איכותיות, במקרים רבים ניתן למנוע קרע במיניסקוס, או לפחות לוודא כי לא ישפיע עליכם באופן ניכר.

 

מה זה קרע במיניסקוס?

מיניסקוס (למעשה, ההגייה הנכונה היא “מניסקוס”) הוא רקמת סחוס שנמצאת במפרק הברך, בין עצם הירך לשוק. בכל ברך יש שני מיניסקוסים: צידי ותיכון, ולשניהם תפקיד זהה – בלימת זעזועים ופיזור העומס והמשקל על הברך. לתפקיד זה חשיבות גבוהה, במיוחד בזמן פעילות מאומצת כמו עמידה ממושכת, ריצה או קפיצה.

קרע במיניסקוס הוא שכיח מאוד, ובמקרים רבים מתרחש באופן טבעי. למעשה, החל מגיל 50 יש סבירות גבוהה להופעת קרע במיניסקוס, והסיכוי עולה ככל שמתבגרים ומזדקנים. גם צעירים עשויים לחוות קרע במיניסקוס, אך בדרך כלל רק בשל פציעה או נפילה. זוהי פציעה נפוצה מאוד בקרב ספורטאים, הן מקצוענים והן חובבים.

 

מתי מומלץ להשתמש באביזרים אורטופדיים?

למרבה המזל, למרות שכיחות התופעה, לרוב היא אינה מזיקה או אפילו מורגשת. רבים אינם מודעים לכך שיש להם קרע במיניסקוס, או לא סובלים מתסמינים חמורים מדי.

עם זאת, כאבי ברכיים בהחלט עלולים להופיע בעקבות קרע במיניסקוס. הכאבים יכולים להיות פתאומיים או מתמשכים. מעבר לזה, תסמינים אפשריים נוספים הם נפיחות, קושי בתנועה וקושי ביישור הברך.

כאן נכנסים לתמונה אביזרים אורטופדיים, שיכולים להקל עליכם בכל אחד מהשלבים הבאים:

  • מניעת קרע במיניסקוס – אם אתם בקבוצת סיכון להיווצרות קרע במיניסקוס, בין אם מפאת גילכם או כי אתם עוסקים בספורט, מומלץ לנקוט באמצעי מניעה. בשלב זה, מדרסים ו/או נעליים אורטופדיות תורמים רבות על ידי שיפור התמיכה, הריפוד וחלוקת העומסים.
  • הקלה על כאבי ברכיים – מדרסים באיכות גבוהה ונעילת נעליים אורטופדיות נעשים חשובים אפילו יותר, לאחר שמתחילים כאבי ברכיים מכל סוג, על מנת שהתפקוד ואיכות החיים שלכם לא ייפגעו. כמו כן, יחד עם תומך לברך שלכם, אולי תצליחו למנוע ניתוח או סיבוכים אחרים.
  • החלמה לאחר ניתוח – במקרים חמורים, קרע במיניסקוס מצריך ניתוח. אחריו, תומך לברך יכול לתרום רבות להתאוששות. במקביל, נעליים אורטופדיות \ נעלי טכניקה מאפשרות הליכה עם קביים.

 

למה כדאי לבצע התאמה אישית של מדרסים?

כאבי ברכיים נגרמים לרוב מבעיות הנובעות מכפות הרגליים, בין אם חוסר תמיכה, פרונציה יתרה וכו’. בעיות אלו נעות במעלה הרגל ומשפיעות על הברך, גורמות לכאבים ואי נוחות וכן לפוטנציאל לנזק ארוך טווח, כמו קרע במיניסקוס. מדרסים מותאמים אישית פותרים בעיות אלה, מונעים פציעות ועוזרים להתמודד עם נזקים.

 

כיצד נעליים אורטופדיות יכולות לסייע?

נעליים אורטופדיות בעלות עקב רחב וסוליה עבה, עוזרות לשמור על כפות הרגליים שלא ישקעו בקרקע, בהליכה על משטחים לא ישרים. אחרי קרע במיניסקוס, כדאי לבחור נעליים שמתאימות לדפוס ההליכה הייחודי שלכם, כך שתוכלו להימנע מהשלכות של הפעלת לחץ מיותר על מפרקי הברכיים.

 

מהם היתרונות של תומך לברך?

תומך לברך אמנם לא מרפא קרע במיניסקוס או מטפל בו ישירות, אך הוא מספק תמיכה ויציבות שמסייעות לברך להחלים. תומך לברך מגן עליה, מפחית את הלחץ מהמיניסקוס ומאפשר לה לנוח. ניתן להשתמש בתומכי ברכיים בכל שלב, והם עוזרים במיוחד לאחר ניתוח.

 

כל האביזרים הכי מועילים בא.א. אורטופדיה

מחפשים חנות אורטופדית שמוכרת מדרסים, נעליים אורטופדיות או תומך לברך שלכם? בין אם בעקבות קרע במיניסקוס או לכל צורך אחר, המומחים שלנו יתאימו לכם את האביזר הנכון.

X