מניעה והקלה על כאבי ברכיים אחרי ריצה

כאבי ברכיים
שתף...
תוכן עניינים

מה גורם להופעת או התחזקות כאבי ברכיים אחרי ריצה? כיצד מדרסים יכולים להקל על כאבי ברכיים ולמנוע אותם? כל מה שאתם צריכים לדעת

ריצה היא פעילות פופולרית למדי, בין השאר כי זה אחד מסוגי הפעילות הגופנית הכי יעילים, הן לבריאות הפיזית והן לבריאות הנפשית.

עם זאת, רצים רבים (מקצוענים וחובבים) מוצאים את עצמכם מתמודדים עם כאבי ברכיים ברמה כזו או אחרת, ואלה כמובן פוגמים בהנאה מהפעילות וביתרונות שהיא אמורה לספק. במאמר זה, נתאר את כל הדרכים להתמודד עם כאבי ברכיים אחרי ריצה באימון או בתחרות.

 

למה כואבות הברכיים אחרי ריצה?

כאבי ברכיים אחרי ריצה הם בעיה שכיחה. לרוב, כאבי ברכיים נגרמים בשל צורת ריצה לא נכונה, נעלי ריצה לא מתאימות, משטר אימונים עמוס מדי או חימום לא מספק לפני הריצה. מפרק הברך נתון למתח רב במהלך הריצה, מה שעלול להוביל לבעיות כמו ברך רצים, תסמונת כאב פטלופמורלי או דלקת מפרקים ניוונית. הבנת הגורם לכאבי הברכיים שלכם היא הצעד הראשון במציאת פתרון יעיל.

 

תפקידם של מדרסים ושל נעליים אורטופדיות בהקלה על כאבי ברכיים אחרי ריצה

מדרסים מותאמים אישית, המונחים בצורה מושלמת בתוך נעליים אורטופדיות המתאימות לריצה, יכולים להעניק תמיכה חשוב לכפות הרגליים ולסייע רבות במניעת כאבי ברכיים. זה נכון לכולם, ועל אחת כמה וכמה עבור אנשים הסובלים מבעיות בכפות הרגליים, כמו פלטפוס או דורבן.

מדרסים תומכים בקשת, מפזרים את הלחץ בצורה שווה יותר על פני כף הרגל ומפחיתים את ההשפעה על מפרקי הברך. במקביל, נעליים אורטופדיות נועדו לספק ריפוד אופטימלי, הסופג את הזעזוע ומקל על הברכיים.

מוצרי הליכה אורתופדיים יכולים גם לתקן מצב של חוסר איזון בהליכה (ריצה) שלכם, וכך להפחית את הלחץ על הברכיים.

 

כאבי קרסול ושחיקת סחוס בברך: טיפול בגורמים נפוצים לאי נוחות בברך לאחר ריצה

חלק מהאצנים חווים כאבים בקרסול (במקום או בנוסף). בעיות בקרסול עלולות לפגוע בהעברת הכוח מכף הרגל לברך, ולכן טיפול בהן עוזר להקל על כאבי ברכיים. שחיקת סחוס בברך יכולה לנבוע ממשטר אימונים הדורש מאמץ רב מדי. הטיפול עשוי לכלול זריקות קורטיקוסטרואידים, או ניתוח במקרים חמורים.

 

בחירת התמיכה והמגנים הנכונים לברכיים: ציוד חיוני לרצים עם כאבי ברכיים

מגן ברכיים יכול לשפר את היציבות, לשמור על יישור הברך ולהפחית את הסיכון לפציעה שתגרור כאבי ברכיים אחרי ריצה (או תחמיר אותם). תומך ברך יכול לסייע לכל הרצים והרצות, ובעיקר לאלה שסבלו מפציעות ברכיים בעבר.

חשוב להתייעץ עם גורמים מקצועיים, לבחירת מגן ברכיים שמתאים לתכונות ולצרכים שלכם.

 

טיפים נוספים להקלה ומניעה של כאבי ברכיים במהלך ואחרי ריצה

  • חימום והתקררות – תרגילי חימום לפני הריצה, והתקררות נאותה לאחריה, יכולים להפחית משמעותית את הסיכון לכאבי ברכיים.
  • מתיחות – ביצוע מתיחות לפני הריצה משפר את הגמישות, ומפחית את המתח על הברכיים.
  • אימוני כוח – בניית השרירים סביב הברך עוזרת לתמוך במפרק ומפחיתה את העומס עליו.
  • הקשבה לגוף – אם אתה חווים כאבי ברכיים או שהם מפריעים יותר מבעבר, חיוני לנוח ואולי להתייעץ עם רופא או אורטופד.
  • לחות – שמירה על לחות מספקת של הגוף עוזרת למנוע התכווצויות שרירים, שיכולות לתרום להופעת כאבי ברכיים אחרי ריצה או במהלכה.

לסיכום, ניתן למנוע או להקל על כאבי ברכיים אחרי ריצה באמצעות טכניקות נכונות, ציוד מתאים מחנות אורטופדיה והכוונה רפואית מתאימה. לכל הפחות, מומלץ מאוד להתאים מדרסים איכותיים שיתמכו בכם בריצה ובחיי היום-יום.

X