טכנולוגיית הדפסה בתלת מימד עושה מהפכה בעולם האורתופדיה

מדרסים הגבהה לנעליים
שתף...
תוכן עניינים

מדפסות תלת מימד משנות את העולם, ותחום האורתופדיה בין המרוויחים העיקריים. איך מדפיסים אביזרים אורטופדיים לרבות מדרסים בהתאמה אישית ומהם היתרונות של הטכנולוגיה? כל מה שאתם צריכים לדעת

 

בשנים האחרונות מחוללות מדפסות תלת מימד מהפכה של ממש, אשר רבים מעזים אפילו לכנות בשם ‘המהפכה התעשייתית של ימינו’. ייצור במדפסת תלת מימד משפיע על מגוון תעשיות וכמעט על כל תחומי החיים, והשפעה זו רק צפויה להתגבר בעתיד הקרוב והרחוק.

זה הזמן לגלות כיצד מומחי אורטופדיה משתמשים בטכנולוגיית 3D SMART TECH וביכולות שלה, אבל קודם – איך בכלל המדפסות האלו פועלות?

 

מהי מדפסת תלת ממדית?        

הדפסת תלת מימד היא תהליך ממחושב, של יצירת אובייקטים שכבה אחר שכבה. בדומה למדפסות הזרקת דיו מסורתיות ההדפסה מתחילה מהיסוד ונמשכת מלמטה-למעלה, שכבה אחר שכבה, עד שהאובייקט נראה בדיוק כמו שעיצבו והגדירו אותו. עיצוב הפריט נעשה בתוכנת מחשב, וכך גם הגדרות ההדפסה (גודל, צבע וכו’). לאחר מכן, משתמשים בחומרים כמו פלסטיק, אבקות, מתכת, גרפיט, אפוקסי ורבים אחרים, על מנת להעניק לפריט “חיים”.

מדפסות תלת מימד יכולות להגיע במגוון צורות וגדלים, החל מכאלה שיכולות להתאים על שולחן עבודה ועד דגמי בנייה גדולים המשמשים לייצור בתים מודפסים בתלת מימד. ישנם שלושה סוגים עיקריים של מדפסות תלת מימד, ובכל אחד מהם השיטה מעט שונה, אך העיקרון זהה.

 

באיזה תחומים ייצור במדפסת תלת מימד רלבנטי?

כאמור, כמעט ואין תחום בו לא משתמשים כיום בהדפסה תלת מימדית. אלה דוגמאות לתעשיות שמנצלות את הטכנולוגיה:

  • בריאות – ניתן להדפיס רקמות ותאים אנושיים להגדלת סיכויי השתלות, וגם לייצר מכשירי ניתוח וכלים רפואיים אחרים במהירות ובזול.
  • חינוך – מקצועות כמו מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה נעשים פופולריים יותר ויותר בזכות הטכנולוגיה, שמאפשרת הדפסת מודלים ואבות טיפוס.
  • תעופה, רכב וחלל – הדפסת חלקים קלי-משקל בעלות נמוכה מייעלת את התעשיות הללו.
  • בניה – מהדפסת חומרה זעירה, דרך כלים קלים ועמידים ועד להדפסת בתים שלמים – הטכנולוגיה מקצרת את זמן העבודה והעלויות ומצמצמת את חוסר היעילות.

תהליכי ייצור מסורתיים שהיו קיימים במשך דורות עוברים כעת טרנספורמציה. ניתן להשתמש בהדפסת תלת מימד לצד, או במקום, חיתוך CNC כדי לייצר עיצובים מדויקים של חלקים מורכבים בהתאמה אישית.

 

מהם היתרונות של מדרסים בהתאמה אישית?

כפי שאתם מבינים, עבור אביזרים אורטופדיים תלת מימדיים מונח המפתח הוא ‘התאמה אישית’, וזה נכון גם למדרסים. לא משנה אם אתם צריכים מדרסים בעקבות פלטפוס, דורבן, מטטרסלגיה, כאבי רגליים או גב, סוכרת או כל גורם אחר – הכי חשוב לוודא שהמדרסים יותאמו בצורה אופטימלית לכפות הרגליים שלכם.

לרוב, מדרסים אורתופדיים מיוצרים באופן מסורתי באמצעות תבניות ספוג, וזהו תהליך שמטרתו לנסות להגיע להתאמה מושלמת אך לעיתים אופן לקיחת מידת כף הרגל לא יעיל ו/או נתון לטעויות אנוש. מעבר אל מדרסים בהתאמה אישית המבוססים על הדפסת תלת מימד, מייעל מאוד את התהליך ומוודא שהטיפול שתקבלו באמצעותו יהיה הטוב ביותר. על ידי שימוש בשיטה זו משך הייצור קצר משמעותית והתוצר, המדרסים, הם האיכותיים ביותר כאלו שיעניקו לכם טיפול לכאב.

 

אלה היתרונות המרכזיים של מדרסים בהתאמה אישית המיוצרים בשיטת 3D SMART TECH

  • חזית הטכנולוגיה – טכנולוגית לייזר חדשנית בשילוב מצלמה דיגיטלית סורקת את כף הרגל באמצעות IPAD SCANNER . מתקבלת איכות גבוהה של סריקה המאפשרת לעצב מדרסים בהתאמה אישית ובטכנולוגיית תלת מימד 3D.
  • חומרים חזקים ועמידים – טכנולוגיית הדפסה בתלת מימד פותחת את הדלת לשימוש במגוון רחב של חומרים, ומאפשרת לבחור את החומרים המתאימים והאיכותיים ביותר לייצור מדרסים בהתאמה אישית. הדפסת תלת מימד מיוצרת מחומרים הנקראים ניילון 12 או TPU. ניילון 12 הוא חומר חדשני וקל ו- TPU אלסטי ולא שביר. התוצאה: מדרסים שמחזיקים מעמד במשך זמן רב יותר מבלי לשנות צורה או לאבד תכונות חשובות.
  • ספיחת זיעה – הדבר האחרון שאתם רוצים, הוא להשתמש במדרסים שיגרמו לכפות הרגליים שלכם להזיע. בזכות הטכנולוגיה ניתן לייצר מדרסים בעלי ציפוי עור סופחי זיעה וכך לעזור לכם לנוע בחופשיות במשך שעות ארוכות, גם בתנאי מזג אוויר פחות נעימים.
  • התאמה מוחלטת – באופן לא מפתיע, היתרון הכי משמעותי של מדרסים בהתאמה אישית הוא היכולת להתאים אותם בדיוק מירבי לכפות הרגליים של כל אחד ואחת. כלומר, בזכות הטכנולוגיה אפשר לייצר מדרסים פתולוגיה קיימת, מבנה אנטומי או לשם שמירה על בריאות כף הרגל.

 

3D SMART TECH בא.א. אורטופדיה

צריכים מדרסים בהתאמה אישית או אביזרים אורטופדיים אחרים? אצלנו תמצאו אביזרי אורטופדיה איכותיים לכל צורך, סדים בהתאמה אישית כולל מדרסים שמיוצרים בהדפסה תלת מימדית וטכנולוגיית CNC.

X